بعد از تگزاس، نیوهمپشایر دومین ایالت آمریکا است که اسپری گازهای حاوی ذرات معلق را در آسمان غیرقانونی اعلام می کند پدیده ای که معمولاً به عنوان “کمتریل” شناخته می شود وقتی سال گذشته نمایندگان ایالتی تگزاس بدون تأیید و آزمایش قبلی مواد شیمیایی اسپری شونده، برای ممنوعیت گردپاشی ذرات معلق خطرناک در جو، قانون را تغییر دادند، ایالت تگزاس تاریخ ساز شد. این لایحه، یک فرآیند نظارتی را برای جلوگیری از انتشار عمدی مواد آلاینده، در جو نیوهمپشایر و در سطح زمین ایجاد می کند و جریمه هایی برای این تخلفات در نظر می گیرد:

انتشار عمدی تشعشعات آلاینده ، از جمله باروری ابرها، تغییر آب و هوا، فرکانس رادیویی الکترومغناطیسی بیش از حد، و اشعه مایکروویو دادگاه عمومی نیوهمپشایر تصویب کرد که بسیاری از فعالیت های جوی مانند دستکاری آب و هوا، تزریق آئروسل استراتوسفر (SAI)، اصلاح اشعه تابشی خورشید (SRM)، وسایر فرم های مهندسی آب و هوا که شامل رهاسازی عمدی ذرات آلاینده است، موجب آسیب رساندن به سلامت و ایمنی انسان، محیط زیست، کشاورزی، حیات وحش، هوانوردی، امنیت ایالتی، و اقتصاد ایالت نیوهمشایر می شود‌.

این لایحه بدون استفاده از کلمه کمتریل ( دنباله شیمیایی) که می تواند باعث تحریک افکار عمومی شود، به مجموعه ای از شرایط واقعی می پردازد. از چهره‌های عمومی گرفته تا دانشگاه‌های پیشرو، صحبت‌هایی درباره آئروسل کردن جو با موادی برای مسدود کردن خورشید وجود دارد. آنها می گویند: “در مقایسه با واکسن‌های کووید، ما اطلاعات کمتری در این خصوص داریم و می‌توانیم فرض کنیم که این مواد نه بی‌خطر هستند و نه مؤثر. ” حتی اگر دانش و درک کافی از این مسئله نداشته باشیم، می دانیم عوامل یا آژانس هایی که احتمالاً چنین چیزی را پیشنهاد کرده یا بکار می گیرند، در مورد آن دروغ می گویند.

مشخص است که طبقه نخبگان، در بهترین حالت، دیدگاهی تنزل یافته نسبت به زندگی انسان دارند و در بدترین حالت، در مأموریت شان برای کاهش جمعیت، ملزم به پایان دادن زندگی انسان ها هستند، بنابراین این قانون یک شوخی نیست. یکی از دوستان حامیان مالی این لایحه، به خبرنگاران گفت : ” از نمایندگان انتظار داریم که موضوع را پیگیری کنند. اگر بخواهم صادق باشم، نمی دانم این لایحه تا کجا پیش خواهد رفت. امیدوارم منازعه قوی و نیرومندی در توضیحات داشته باشیم، اما ترکیب فعلی مجلس ایالتی و سنا، چشم انداز موفقی را ارائه نمی‌دهد.” “جناح هایی وجود دارند که قصد دارند چیزهایی را در هوای بالای سر ما پخش کنند. آنها هیچ شرمی در این مورد ندارند ، و اگر هیچگونه مصداق شفافیت، تعیین حریم یا کنترل قانونی نداشته باشیم، ممکن است بدون اطلاع از منشا آن، خود را در معرض اثرات جوی قرار دهیم که به دست انسان انجام می گیرد.”

 

ترجمه : رویا 💫

منبع : prepareforchange